Hlapčevanje po slovensko: Metalcamp v Tolminu oz. kako si tujci prisvajajo naše ozemlje in ne jebejo zakonodaje pet posto
Objavil-a markopigac dne 2007-07-30
Pred tednom dni sem za dva dni smuknil v Tolmin na Metalcamp, ker me je resnično zanimalo kako to čudo izgleda. Zanimale so me hvale, ki so deževale s strani tiste peščice slovenskih medijev, ki sploh poroča o tem dogodku. Priznati je treba, da ima eden največjih festivalskih dogodkov pri nas izredno pestro ponudbo metalurgije, vendar se zalomi nekje drugje. Pri nas samih..
Glasba ne pozna meja (Karantanci in Hrvati)
Koroški Slovenci, ki so se pred stotimi leti klasificirali za Avstrijce, danes bentijo, da v Kaerntnu ni dvojezičnih tabel. Kaj bi porekli šele na dejstvo, da v Tolminu v Sloveniji na Metalcampu ni bilo niti enega cenika ali kake druge napotitve v Krajnščini?! Da je na teh menijih točeno pollitersko pivo dosegalo vrednost 4 avstrijske evre, pa je prav gotovo jasno, da je klen Slovenec bolj poredko zašel za tak šank, še posebej če se bo v teh dneh podoben dogodek zgodil na Češkem, kjer bo vstopnina dosegla tretjino (30 evrov) tolminske (104 evre); isto (če ne že boljše) pivo pa okroglih 0.9 evra!!!!
Kam se je izgubila slovenščina?
Metalcamp ni premogel niti slovenskih redarjev, čeprav redarskih služb v Podalpju kar mrgoli. Dobro pustimo tiste tri na vhodu z markirkami, ki itak niso imeli nobene veze s samim dogodkom in so bili tam zgolj zaradi tega, ker so pač bili. Bolj zanimivi so bili tisti v pododrju, s katerimi je komunikacija v slovenskem jeziku bila nemogoča. Avstrijski naziji Hells Angels, ki so bruhali bes posebej na slovenske objektive in fleše. Hja, kakopak - brez licenc. Me prav zanima kako so gledali na temnopoltega pevca Sepulture Derick Greena, ki je s svojim ansamblom prepeval o svojih krvavih koreninah.
Avstrijski Hells Angels, več kot le redarji
Da ne omenjam smetenja zemljišča, ki meji na Triglavski narodni park in reko Sočo - slovenski ponos. Niti enega reditelja nisem zasledil tam, v Sočo so naši globalizacijski bratje iz Unije zmetali prav vse kar so privlekli na obrežje. Podobno naredijo tudi drugače, ko vstopajo na sončno stran Alp. Tudi takrat zmečejo vse živo skozi stranska vetrobranska stekla svojih jeklenčkov. Vidim - saj sem doma ob meji. Grem stavit, da če se ga Soška postrv ni v tem tednu nažrla umazanije (se kakšna od tega tudi razpočila) in še posebej napila, se ga ni nihče.

Celjska dobrota
Drži tudi drugo dejstvo. Na Metalcampu nisem zasledil mnogo slovenskih medijev. Tisti, kateri so bili, pa tako ali tako veljajo za MoM-ov PR. Mimogrede, na tiskovki Cradle of Filth so mi hoteli na vsak način odvzeti kamero (v tistem trenutku sem se počutil kot na kaki tržnici v Bolgariji), ker sem jo (kot drugi - tuji novinarji) snemal?! Tujci so priviligirani, čeprav press clippingi pravijo, da so tam zgolj ljubiteljsko. Kot kaže, smo tudi z medijske strani Slovenci na tem dogodku tretjeklasirani narod. Nastopajoči (slovenski) so denimo morali prodajati karte s katerimi so si prislužili svoje pol ure na stranskem odru.
Švedski osvajalci
Avstrijski smetar sredi Soče
Morda bo zvenelo čudno, ampak tak način me resnično moti in naši domovini ne prinaša ničesar dobrega. Že prav, da se naši organizatorji “trudijo”, vendar je treba vedeti, da tega ne počno zastonj. Da zadaj stoji (večja) želja po kapitalu kot pa po osebnem zadovoljstvu in da se s takšnim načinom načenja slovenska suverenost. Kaznim za takšna početja (nelicenciranje, uničevanje okolice, itd) se naši podjetniki ne morejo izogniti. Zakaj ne veljajo za tujce, ki se šopirijo tukaj? Nikjer v tujini si tega ni mogoče privoščiti. Očitno je opito-zdrogiran Dani Filth imel še kako prav, ko je po pol ure nastopa, medtem ko je med množico zmetal dva ventilatorja in odrsko luč, prizorišče zapustil z: “Evil will take you all! Fuck you..”
Če bi bil pesimist, bi sestavek dokončal z V hlapce rojeni, v hlapce vzgojeni.. Ampak bom rekel le - čas je, da nas pamet končno že sreča!
Dani Filth in Lemmy (Motorhead)











2007-07-30 ob 16:17
pizdarija, sam tista fotka s “smetarjem” ti res da mislit… fuck… no ja, sej bodo kakšne čistilne akcije s strani organizatorjev? ker drugač je pa res jadno. pa pivo 4 eur? hahahah, fak
2007-07-30 ob 16:22
Mislim, da so resnicno zadeli z imenom dogodka “Hell over Paradise”.
2007-07-30 ob 16:29
marko, se popolnoma strinjam s tabo. ps. nisem si mislil, da je taka “štala tam” v tolminu, čeprav sem zadnjič bral tudi zlobo na to temo in priprave domačinov “na metalno težak teden”.
2007-07-30 ob 16:31
Domačini se drugače, kot na (prilagojeno) visoko ceno ponudbe v restavracijah in trgovinah ne morejo pripraviti, saj jim je dostop do prizorisca brez vstopnice onemogocen. Notri jih pa ze cakajo srboritezi.
2007-07-30 ob 17:10
zanimiv zapis in še boljše fotke;)
ko gre za slovenski jezik, slovenci sami iz sebe delamo hlapce …. to je dejstvo … in dokler v svojih glavah ne bomo malo pospravili … bomo ostali - bečki konjušari.
kar pa se tolmina in okolice tiče - kolikor poznam ljudi - ta festival sprejemajo precej pozitivno, saj v relativno mrtvo mesto vnaša ‘dogajanje’. samo prizorišče ne sodi v triglavski narodni park, soška postrv je že davno zapustila sočo … vso packarijo, ki konča v rek,i pa nekaj sto metrov nižje lovijo s posebnimi mrežami … po sami prireditvi pa je organizirana tudi čistilna akcija (vsaj v preteklih letih je bilo tako).
skratka … tolmin zaradi metal campa ne utrpi večje škode (veliko večjo svinjarijo so v preteklih letih za seboj pustili regejaši) … dokler pa bomo slovenci zadovoljni z visokimi cenami, ceniki v tujih jezikih ter se nam bo zdelo metanje smeti direktno v sočo … sprejemljivo početje … pa bomo imeli prireditve … ki si jih ‘zaslužimo’.
2007-07-30 ob 17:20
marko: “Že prav, da se naši organizatorji “trudijo”, vendar je treba vedeti, da tega ne počno zastonj. Da zadaj stoji (večja) želja po kapitalu kot pa po osebnem zadovoljstvu in da se s takšnim načinom načenja slovenska suverenost.”
Nevem kaj drugega si pričakoval!
Konkretno: “Da zadaj stoji (večja) želja po kapitalu kot pa po osebnem zadovoljstvu”
Njihovo osebno zadovoljstvo vendar JE zaslužek. Zaradi česa bi se sicer lotili organizacije tako (tudi finančno) tveganega festivala? Najbrž jim je popolnoma vseeno ali Sočo zasvinjajo Slovenci ali Avstrijci
No, morda imajo še raje, da jo zasvinjajo avstrijci, saj jim lahko zaračunajo 4 eur po pivu ;))
2007-07-30 ob 17:37
lol pivo 4 fakin ojrote??? pa sej so zmešani ahahaha kaj jim ni jasno.
2007-07-30 ob 17:46
Men gre pa blazno na jetra ker vsaj v LJ ne morš bit kul če si npr. zaveden. Ker potem si že kao nek omejenc. Ne morš npr. bit v družbi v Žmaucu pa rečt da ti je dbest, ker si slovenc, ker bi izpadu en tak ..pod nivojem.. en kretenčič.
2007-07-30 ob 18:21
heavyd - ne gre se za to, da sem zaveden slovenec. gre se za to, da se mi zdi smrdljivo, da se doma ne pocutim doma. da mi doma postavljajo pravila tujci. da sem doma drugoklasiran in da doma nisem zazeljen.
2007-07-30 ob 18:25
Glede piva je bil takšen sistem: Kupiš pivo prvič; dobiš plastičen 0,5l kozarec in značko oz. kasneje vžigalnik–> Plačaš 4eur. Za vsako nadaljno polnjenje plačaš 3eur(ampak moraš lonček prinesti do šanka - napolnijo ti v svežega).
Ko se odločiš da imaš dovolj piva, neseš svoj lonček do enega štanta, kjer vrneš značko/vžigalnik ter lonček in dobiš nazaj 1 evro.
Lep način, da se ni smetilo z lončki.
2007-07-30 ob 18:35
Ti si pa avtorske pravice vzel resno, vsaj kar se tiče tvojega imena čez celo sliko
Sicer pa pir za 4€??? Jaz sem že na kranjski noči bentil,ker je bil pir 2,3€. Včasih je bilo že 400 SIT za pir zelooo drago.
2007-07-30 ob 18:46
na prireditvah, katere imajo pod okriljem slovenci je pivo 3 evre, pleskavica z ajvarjem pa 5.
2007-07-30 ob 20:32
A tako da je to. Ne morem verjet. Pa tiste smeti na fotki ob zadnjem smetarju. WTF?!
2007-07-31 ob 09:33
pir je bil 3 eur, da samo eno čisto laž izpostavim, ostalih natolcevanj niti ne mislim komentirat.
in kako vraga se lahko z njim strinjate tisti ki sploh nikoli niste bili tam?
2007-07-31 ob 10:10
Ej človek, vse kar lahko rečem je, da nisi zadel praktično nič pravilno. Se vidi da ne hodiš po podobnih zadevah pretirano, ker je tam situacija praktično identična (če govorimo o večjih festivalih v tujini, v državah ki so primerljive recimo glede cen z nami, pusti Češko pri miru). Tudi glede smetenja ni zaostajal noben Slovenec…če pa ti pričakuješ od ljudi, ki so se prišli za en teden relaksirat, se opijat in poslušat koncerte, da bodo papirčke pobirali in jih metali v koše za smeti, živiš pa v popolni utopiji. V glavnem, sfalil si tole tolk da ne znam povedat. Že sama premisa, da gre za neko manjvrednost Slovencev pa neko hlapčevanje, je tok v kurcu da ne moreš verjet. Gre za sodelovanje MoM in RTN, in je nekako logično, da bo tut avstrijski element močno prisoten, ker majo čez pol organizacije… ma, ni kaj za povedat, sej te bo še kdo, ki bolj pozna te zadeve od blizu skurcal. Ajde.
2007-07-31 ob 10:13
Okej še to moram NUJNO: “Avstrijski naziji Hells Angels, ki so bruhali bes posebej na slovenske objektive in fleše.”
Ej povej kako so zaznali slovenski fleš? Res, razsvetli me. Si ti svojega oblikoval v obliki triglava alpa kranjskega klobuka? Ej prosim, na to pa bi si več kot želel odgovor:))))
2007-07-31 ob 10:44
No ja, delno imaš prav, z vsem napisanim pa se ne morem strinjat. Res se je lažje akreditirati na tujih, parkrat večjih, festivalih. Žal, ampak tako je pri nas. Res je tudi to, da taka množica za sabo pusti kar nekaj smeti. Ampak je treba dodat, da so bile čistilne ekipe na delu ves čas. Glede na število inšpekcij, ki so bile na obisku sem prepričan, da so pospravili vse smeti. Če jih ne bi, se kazni ne bi izognili. Glede na to, da si fotograf bi lahko vedel, da 99% bandov ne dovili fleša. Če se delaš neumnega, potem ni čudno, da te preganjajo redarji (ki so bili mirni in profesionalni - tako kot so v tujini, ne pa na nekaterih drugih prireditvah pri nas, kjer je edini način komuniciranja s pestjo). Za pivo so ti pa že ostali napisali, da je bilo 3€ in ne 4. Ja, definitivno drago za naše žepe, ampak se da potrpet. Spiješ pač 20 piv manj, pa je. Je bila pa zato hrana cenovno zelo ugodna. Prodaja vstopnic preko bandov ni nekaj novega in velja za vse manjše bande, ne samo domače. Gre za ustaljeno prakso tako doma kot v tujini.
2007-07-31 ob 12:35
Cena piva -> 4 EVR. 1 evr so ti vrnili, ce si kasneje faracajg in loncek vrnil na stant, kar se v vecini primerov ni zgodilo. torej 4 evre. Glede bruhanja flesev -> slovenci smo bili trije, pa se tisti flesev nismo uporabljali. Ker smo imeli toliko boljso opremo od “konkurence” in znanje. So pa Cehi in Avstrijci brez problema s svojimi trotlcami treskali po nastopajocih. Nam so dali vedeti, “kein flesh, oder ich wurf dich raus..” Kako so nas zaznali? Po jeziku, sine. Govorili smo drug jezik od “uradnega”. Gre za sodelovanje MoM in RTN, in je nekako logično, da bo tut avstrijski element močno prisoten, ker majo čez pol organizacije… Kolikor je meni bilo predstavljeno to furajo Avstrijci, vendar so nasi zakoni jasni. Hells Angels nimajo tam kaj za iskati v obliki redarjev ali rediteljev. Pa se beseda - dve o onesnazevanju. Fino, vidim, da ga tisti najvecji zagretezi podpiraje dalje.
2007-07-31 ob 12:36
@pensi. That IS the way. @pigac. Pogre_šal. Od kar vem, je bil R&R prljav. Od kar je postal biznis, je še bolj. (spomni se Woodstocka. Tone smeti in “ranjenikov”)
2007-07-31 ob 12:49
stulic, ampak woodstock je bil skoraj pred pol stoletja.. je pa zanimivo, da kleni slovenceljni podpirajo tuj biznis na tak nacin, da jih zgoraj omenjeno prav nic ne (z)moti. greva stavit, da bi ti isti osebki poskakali na trepalnice, ce bi to isto stvar naredila ti ali jaz?
2007-07-31 ob 13:27
@pigac. “Ovoje Ovde Balkan, paradajz lost, Totalno Nerazumliv, Za Ceo Svet” Upam, da si vsaj ob Motorhead_ih užival!
2007-07-31 ob 13:34
Sem. Paradajz lost = nemirni cvet
2007-07-31 ob 16:23
Ne, pir ni bil 4 evre, vbij si že to v glavo človek. 4 evre si plačal samo in le PRVIČ, potem si vrnil lonček od prejšnjega pira, ko si kupil novega, in s tem plačal 3 evre. Ko si spil zadnjega (recimo zadnje jutro hehe), si dal lepo značko in kozarček tam kjer se to oddaja, pa dobiš en evro. Lahko si pa vzel lonček za spomin. To je najbolj razširjen in najbolj učinkovit način za manjšanje količine smeti, ker vsak zadrži svoj kozarec in ga vrne ko si naroči nov pir. Kot nek hobi ekolog bi to moral podpirat…
2007-07-31 ob 16:26
wikingus - vidis, da si dal 4 evre za pivo. in za vsako nadaljnje za katerega nisi vrnil loncka & vzigalnika. in se prevod - ce nisi imel 4 evrov, si nisi mogle privosciti piva. kot si ne mores v intersparu privosciti vozicka, ce nimas kovancev
razumljivo?
2007-07-31 ob 16:41
Ce nimas 70 centov si tut v stacuni ne mores privoscit pira, ja. To je vsakomur jasno. Ko si narocu pivo NISI RABIL VRNIT VZIGALNIKA. Lahko si tudi narocil vsakic novega brez kozarcka, ampak potemtakem si pac budalo, in si si sam kriv da preplacas pir. Cene so pa cisto primerljive s cenami na drugih evropskih festivalih (zopet, ce odstejemo Cesko ki je itak nekaj posebnega). Itak ce pa je tvoj namen prit na fest se ga na smrt nabasat, potem imas itak opcijo nest v kamp karkoli hoces in se ga tam napijes. Ce pa spijes kak pir ko gledas koncert, te pa tut ne bo pobralo, ce vrzes parkrat za drazji hladen pir. Spominjas me na mojega frenda, ki gre vsako leto na Metalcamp izkljucno zato da ga lahko potem kurca celo leto. Mislim da vaju moram spoznat.
2007-07-31 ob 16:48
Spet si vklopil domisljijo in postavljas svoje zakljucke. c c c
2007-07-31 ob 16:56
Ne, jaz sem nastel stvari kot so, ker sem bil ze 3x na Metalcampu, in velikokrat na drugih festivalih po Evropi, in lahko komot povlecem zakljucke, ki jih ti kot nek ozkogled nacionalist in novinec na metal festih ne mores. :>
2007-07-31 ob 17:19
No sej pa brez zamere, js nimam nobene veze z organizatorji alpa kej, da ne bi mislu. :> Lani takle cas sem hudo drugace piskal, ker sem mel marsikaj upravicenega cez MC povedat, letos se je pa vecina teh stvari izboljsala, in se pocutim dolznega da to zagovarjam.
2007-07-31 ob 17:22
Ti nihce ne prepoveduje. Vendar ne postavljaj lastnih zakljuckov ker nimas pojma
2007-07-31 ob 20:50
No glede tebe res ne bom, glede tvojih opažanj pa bom. :>
2007-07-31 ob 23:30
Pricujoci clanek je sestavljen po mojem iz sledecega recepta: 20% trdnih argumentov, 40% napihnjenih argumentov in 40% moraliziranja. Zakaj moraliziranja? S takimi argumenti bi se lahko spravil nad skoraj vsako festo, ki se na podobnem obmocju dogaja. Mislim, da na primer skisova trznica v ljubljani v parih urah uspe narediti vec svinjarije kot metalcamp v parih dnevih. Rasisticnih in sovinisticnih ljudi je bilo na festivalu res precej ampak saj jih tudi izven njega povsod sreca clovek, na ulici, v baru, hmm… kaj pa sportne prireditve - tudi niso ravno zgledne, kajne. Fotka s smetarjem je obupna, imas prav, nad tem sem se sam (in mnogo mojih kolegov, s katerimi smo bili tam)tudi zgrazal. Moram pa ob tem dodati, da je marsikdo odnesel tudi tujo piksno ali flaso iz vode ( ne mislim tistih, ki so ili za to tam zaposleni ampak obiskovalce, ki so jih motile svinjarije v vodi) Pred dvema letoma sem na metalcampu okrog osme ure zjutraj bil na isti obali prica samoorganiziranemu pobiranju smeti. Nek starejsi tip, ki ga sicer osebno nisem poznal, je dal idejio in v petih minutah je pet (ali morda sest, ne spomnim se tocno ) ljudi, vkljucno z mano pocistilo plazo… Tega nisem kasneje zasledil v medijih, hmm le zakaj ne? Najbrz zato, ker meidjska in blogerska podoba metalcev ne bi sla v pricakovane kalupe, po katerih se je enostavno razpis(zd)ati… Pivo je bilo drago, to je res, ampak to smo marsikateri resevali z rednim obiskom trgovine. Sam sem pir kupil na prizoriscu dvakrat v petih dnevih. Mogoce prevec ampak vseeno sem ga raje popil kot pa stiri v kaksnem klubovskem zabaviscu rumene scene… V glavnem, kepica pretiravanja na kornet dejstev. Posplosevanje in vseskozno sklicevanje na neke domoljubne seste cute ni ravno odlika dobrega pisca. Na tem zeljniku je plodna prst za cvetke, ki bi jih bilo treba samo se dodati na grob venetske bedarije in karantanskih ponosnezev tipa: Jaz nisem nasilen, sem samo domoljub, ampak moji prjatli te bojo pa razubil. (vsa filozofija v eni izjavi)
2007-08-1 ob 01:48
nisem venet in ne navdusujem se nad karantanijo. o skisovi trznici ne vem nicesar, ker tja ne hodim. pisem pa le tisto kar vidim.
2007-08-1 ob 20:02
[…] sem se pred dnevi vrnil iz Metalcampa me je doma pričakala zanimiva novička. Po več kot desetletju se je v prostorih šentiljskega […]
2007-08-5 ob 01:26
ja ne… sem bla na mc… in vse kaj praviš je res…grooooza
2007-08-5 ob 11:08
Joj, joj in prejoj, kaken prepir zaradi enega eura. Saj je zadeva povsem preprosta - ekološko zavedni plačajo pir 3 eure, primitivci pa 4.
Marko, se mi zdi, da imaš malo premalo kilometrine na takšnih festivalih. Vse, kar piše Pero, 100% drži. Heavy metal pač ni Kelly Family. Ni tako hudo, koliko se smeti, važno je da se potem počisti.
Tak festival je vendarle velika reklama in Tolminci so lahko samo veseli, da ga imajo.
2007-08-5 ob 11:57
nisem poslušalc metala pa vendar mislim da ta tolminska zadeva ni slaba-smo vevropi in takšne prireditve lahko samo združujejo -spoznal sem mnogo obiskovalcev in povem vam -niti sledu o kakšni agresiji ali kazanju večvrednosti do nas domačinov-kultura je bila vsekakor na višjem nivoju kot naprimer kakšni nogometni tekmi lokalnega značaja….
2008-02-24 ob 21:56
Festival je dober. Uzrt skozi slabe oči očitno. Pivo je blo 3€, razen če si hotel od 20 popitih piv imet 20 vžigalnikov ali značk. Ljudje smetijo povsod, kjer jih je veliko. Zato se najamejo službe, da za njimi pospravijo. Čez reko je bila napeljana mreža kot že omenjeno. Na preglednih mestih ob reki so bili postavljeni znaki na katerih je pisalo, da se onesnaževanje reke kaznuje z odvzemom vstopnice. Domačini niso nič priviligirani, zato tudi oni plačajo karto če želijo na področje festivala. Nevem zakaj je bilo potrebno to izpostaviti kot slabost. Še enkrat o pivu; 3€ za pivo je veliko za slovenski žep, organizatorji pri ceni piva nimajo nič. Če sem pravilno seznanjen (sem pomagal pri organizacij motopiknikov) organizator postavi ceno za najem prostora za postavitev stojnice s pivom. Cena se razlikuje glede na stroške (prostor je treba za teden dni kupiti od domačinov). Ceno pijače in količino točenja postavi lastnik (Union) tako, da ima pozitivno računico. O distribuciji kart je bilo že razloženo - mali bandi prodajajo karte in od vsake dobijo določen procent za potne stroške. Vem, ker sem nastopal 2 leti nazaj! Nevem o kakšnih hlapcih govoriš, na vsakem eventu se najde par herojev, ki ne pridejo v prvi vrsti zaradi zanimanja za program (pa naj bo to glasba ali tekma) ampak zato, da lahko mahajo z zastavo in vsem izkazujejo od kod prihajajo. Na koncertu smo lahko videli v zraku slovenske, ameriške, avstrijske, norveške in ostale zastave. Dokler to ni izgovor za žaljenje, sovražtvo ali pretep ne vidim posebnega problema. Čisto možno se je bilo “zapeti” s skupino hrvatov, ampak kot opisano metalcamp nima pri tem nič, na idiote se da povsod naleteti. Distribucija njih je v metalu normalna tako kot povsod drugje, načeloma še malo manjša, saj je večini jasno, da ideja metalstva(se opravičujem zaradi uporabe neuradnih ideologij) ne vključuje narodnostne razmejenosti. V novinarstvo, in tem slikanjem se ne mislim mešat ker ne poznam področja, kot si opisal je bil pa problem samo v flešu če sem pravilno razumel. Če so se ostali uspeli zmenit, bi se tudi vi lahko, očitno niste izpolnjevali pogojev, in dvomim da je bil med pogoji navedeno “če si slovenec nimaš tu kaj iskat.”
Event gostuje v Sloveniji, organizacija je slovensko/avstrijska, program pa je internacionalen, in nevem zakaj bi se moral kot Slovenec počutit priviligiranega. Vsekakor nisem bil na slabšem ker sem Slovenec. Varnostniki so bili avstrijski in slovenski. Vem, ker jih poznam iz večih koncertov. Korektno so opravljali svoje delo, nisem imel problemov z njimi. Najverjetneje ker jih nisem iskal.
Nevem zakaj jeza na organiztorje, ki s festivalom zaslužijo. To je tem ljudem služba, kruh, kot vsaka ostala. Celo leto delajo na tem in mislim da bi vsak od njih moral potegniti 10000 do 20000€ čistega profita nakoncu, če ne več. Če raztrosiš ta denar čez celo leto dela, ugotoviš da niso neki blazni zaslužkarji. Pa tudi če so, zakaj pa bi bil jezen na nekoga ki ima več kot jaz?